Publicat de: Jeffreys | ianuarie 12, 2010

Chestionar – la provocarea prietenului meu Dia

1. Când citiţi, pentru a marca locul unde aţi rămas cu lectura, folosiţi semne de carte sau îndoiţi paginile?

– nici una nici alta; de obicei ţin minte unde am rămas, iar în caz că uit, o iau de la capăt.

2. Aţi primit în ultimul timp o carte drept cadou şi dacă “da” care a fost aceasta?

– nu am primit cam de multişor. Pretenii mei îmi aduc doar alcohoale, respectând principiul:

“ Bea ! Se vede mai repede pe tine decât dacă ai citi. “

3. Citiţi în baie?

– da, stând pe budă. Dar nu cu orele cum fac alţii ci doar 1-2 pagini. Scurt şi concis.

4. V-aţi gândit vreodată să scrieţi o carte şi dacă “da” care ar fi fost aceasta?

– da, m-am gândit să scriu “Prelegerile de estetică” a lui Hegel dar mi s-o gătat mina de  la pix.

5. Ce credeţi despre colecţiile de carte de la noi?

– mi se par binevenite. Sunt  mare fan al cărţii tipărite pe hârtie şi astfel apar multe cărţi care nu ar trebui să lipsească din nici o casă.

6. Care este cartea preferată?

– iubesc poezia lui Francois Villon

7. Vă place să recitiţi unele cărţi şi care ar fi acestea?

– Lawrence Durrell – Cvintetul din Avignon. Nu le-am citit dar mi-ar place să le recitesc. Repetiţia este mama plictiselii.

8. Ce părere aţi avea de o întâlnire cu autorii cărţilor pe care le apreciaţi şi ce le-aţi spune?

– cu Villon aş merge la o băută cruntă. Căci, cum tot el zice: “totu-i la crâşmă şi la fete”

9. Vă place să vorbiţi despre ceea ce citiţi şi cu cine?

– da, de obicei vorbesc singur; apoi îmi place să le recit poezii oricui mă ascultă. Şi discut cu pretenii mei, care-s mai inteligenţi decât ai lor.

10. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi?

– grosimea. Deoarece, precum ştiţi, lungimea nu contează.

11. Care credeţi că este o lectură “obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie să o citească?

– Constantin Gane – Trecute vieţi de doamne şi domniţe

12. Care este locul preferat pentru lectură?

– la Palma de Malorca, pe plajă, întins pe un şezlong, cu martiniul rece sub trompetă. Dar deoarece ajung rar pe-acolo, mă mulţumesc şi cu fotoliul meu verde uzat.

13. Când citiţi ascultaţi muzică sau lecturaţi în linişte?

– nu mă deranjează muzicile. Doom, speed, trash, death, orice. Pentru liniştirea sufletului.

14. Vi s-a întâmplat să citiţi cărţi în format electronic?

– foarte rar. Nu prea-mi plac. Poate dacă vor mai evolua, să pot adormi cu ele în pat după prima pagină.

15. Citiţi numai cărţi cumpărate sau şi pe cele care sunt împrumutate?

– cumpărate. Harpia mea mă aprovizionează, fiind abonată la tot felul de edituri online, de la care primeste periodic oferte şi, cumpărând, beneficiază şi de discounturi.

16. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte?

– o sumedenie de viitoare cornete pentru seminţe….  Glumesc. Cartea este, după capcană, cea mai mare descoperire/invenţie a omenirii.

 Voi ce părere aveţi, cum aţi răspunde acestor întrebări?


Răspunsuri

  1. 10. Care sunt motivele care vă determină să alegeţi o carte pe care să o citiţi? Mi le da Geta, care-i sor’mea.
    6. Care este cartea preferată? „Vineri sau limburile Pacificului” – de Michel Tournier. In traducerea din Globus imi place mai mult ca in original.
    3. Citiţi în baie? Buda e banalul, vana e luxul. Inca nu am citit in chiuveta, ca nu are amortizoare excelente.
    16. O carte este pentru mine… Cum aţi descrie o carte? Aia postala de la Jeff, cu versuri din Bakonski. Sau Macedonski? „Cu femeia fii barbat/Insa nu amorezat…”


Lasă un comentariu

Categorii