Publicat de: Jeffreys | Iulie 6, 2009

DE UNDE-S IO DE NĂMOL ( 1 )

motto: ” peste tot e bine, dar cel mai bine-i nicaieri”

Ca să fie clar de la bun început, io mă trag din Tăşnad, care-i un orăşel de lângă Carei ( vai ce subtil îs) şi care ambele amândouă se află în judeţu Satu Mare, mai pă la sud. Şi nu puteţi să ziceţi că-s ţăran având în vedere că o fost făcut oraş încă din 1968, când s-o construit primul PECO. Ca un fapt divers, acest PECO o rezistat eroic chiar şi câţiva ani după altercaţia din decembrie 89, da’ fiind în centrul oraşului, l-or mutat mai la marjine şi amu-i petrom ve. Deci tăt un mui. Îmi amintesc că pă vremea aia erau tare puţine maşini prin oraş. Pă unele din ele le mai vedem şi azi pe străzile oraşului( prietenul meu Giţi are chiar una din acele piese de muzeu, da  care îşi mai face treaba pe lângă casa omului; sârmă să ai destulă şi bandă adezivă, că-n rest bordcompiuteru merge), semn că economia duduie şi câinii umblă cu covriji în coadă şi acolo.  Şi erau două pompe. Una era pentru benzină, iar cealaltă pentru motorină şi petrol. Petrolu era pentru lampă şi pentru păduchi. Cu asta funcţionau, ambele, cred.

Am vrut să vă vorbesc despre Tăşnad pentru că în ultima vreme  am văzut la teveu( că io mă mai uit la teveu, fidel fiind dictonului care zice că jogging-ul este pentru cei care nu-s destul de inteligenţi să se uite la televizor) la Realitatea ( aici este locul spotului publicitar!) câteva ştiri despre orăşelul meu. Bine-nţeles că or fost numa’ ştiri negative, aşa cum ne-am obişnuit să fie în terna şi fascinanta Românică, unde-i viaţa cea mai palpitantă de pe Terra.

Prima o fost despre clădirea primăriei din Tăşnad, care, pe motiv de vârstă, şubrezire, neîngrijire şi ameţeală, s-o prăbuşit parţial, de-o fost nevoie s-o demoleze de tăt, că-i trăje  pă funcţionari ţugu ( nn. curentu’) pă la urechi în timp ce să făceau că lucră. Din această ştire s-o putut deduce cât de gospodari or fost primarii ce s-or perindat p-acolo şi cât de tare s-or îngrijit de oraş în general.

A doua ştire o fost legată de şefu de post de-acolo ( dar care încă nu e legat) şi care, cică, e un penal, un ( bip) şi un mare ( bip bip ) şi care a făcut o groază de măgării ( că porcăriile să fac la iarnă, de Ignat), iar  cetăţenii oneşti ai urbei ( şi cei invidioşi pă el şi pă banii lui) şi-or luat inima-n proteze( că de dinţi nici nu poate fi vorba, doctoru David Mureşan nemaifăcând decât extracţii în ultimi 15 ani) şi l-or dat pă goarnă la ministrul de interne. Ha ha, ce mă râd. Vai ce-o să păţească! Hihi Şi ce speriat îi ăsta amu. Fix o p..( bip bip).

Iar a treia ştire, tăt nasoală, o fost despre ploile torenţiale de vineri spre sâmbătă, care or fost atâta de blăstămate ca or inundat nişte case, încât 25 de familii or trăbuit să doarmă în clădirea şcolii.( amu io-s de părere că o ţâră de şcoală nu strică la nimeni). Amu ştirea asta ultimă este surprinzătoare doar pentru cei care ştiu că Tăşnadu’ îi pă nişte dealuri şi că în zonă nu-i nici o apă curgătoare mai de doamne-ajută. Îi doar un pârâiaş ce traversează râtu ( păşunea comunală) şi care era atâta de amărât că-şi dubla debitu vara, când mereau oamenii la ştrand, beu bere şi să pişau în el.

Dar pentru a vă demonstra că io-mi iubesc orăşelu’ de unde mă trag şi pă conţăranii mei, vă voi povesti în episoadele viitoare cum o fost viaţa p-acolo “când eram tânăr fecior” şi cum erau oamenii şi pretenarii mei de-atunci( şi de-acuma, o parte din ei) şi de ce mi-or fi întotdeauna la suflet.

 Şi pentru început, ca să vă familiarizaţi cu zona crepusculoasă …www.statiuneatasnad.ro

Responses

  1. Asteptam cu interes parte a 2-a , de cand erai tanar ficior 🙂


Lasă un răspuns

Categorii

