Publicat de: Jeffreys | Septembrie 3, 2008

Taxe şi impozite post-mortem

            Noi, cei care trăim în eterna şi fascinanta Românie, ştim că atunci când ai de lucru cu statul( în general) şi cu organele administraţiei publice în special, trebuie să fii tenace şi călit în lupte ca Gruia lu’ Novac, răbdător ca Gânditorul de la Hamangia, pregătit pentru orice şi convins că aici orice este posibil( conform dictonului „mama tâmpiţilor este totdeauna gravidă”). Iar una din marile lacune ale sistemului sunt bazele de date, iar dintre acestea, în mod special cele de evidenţa populaţiei.  Ştiind toate aceste lucruri, nu ne-am mirat  foarte tare atunci când, în cutia poştală a socrului meu am găsit un plic cu antetul primăriei, conţinând o înştiinţare pentru plată   unor impozite(pe imobile) restante. Asta nu era o problemă, însă adrisantul   era o mătuşă de-a socrului, care murise hăt în …1968(!)

Astfel încât am purces la scrierea unei epistole prin care să le mulţumesc pentru atenţia acordată, epistolă pe care am postat-o pe site-ul primăriei şi pe care v-o redau în cele ce urmează. Vă urez lectură plăcută.  

 

                         Către Primăria Târgu Mureş

       Serviciul stabilire şi încasare taxe şi impozite

 

   

  Nici nu ştiţi ce bucurie imensă mi-aţi oferit intr-una din zilele astea, în momentul in care mi-a parvenit înştiinţarea pentru plata impozitului pe imobile, pe care-l aşteptam de foarte multă vreme, cu răsuflarea tăiată ( de tot). Putem neglija faptul minor că poştaşul a depus această înştiinţare în cutia poştală de pe strada Căminului nr. 6A cu toate ca eu nu mai locuiesc acolo din anul de graţie 1968, când am plecat pe lumea cealaltă.

  Dar nici aici nu aveam linişte sufletească, nu puteam să savurez laptele şi mierea(nu cornul) la gândul că nu m-am achitat de îndatoririle mele cetăţeneşti, nu mi-am plătit obligaţiile băneşti către bugetul statului, bani de care comunitatea locală şi implicit funcţionarii primăriei au atâta nevoie.

  Deoarece, mă întreb retoric, din ce bani şi-ar mai lua salariile grase cei care au întocmit şi semnat această înştiinţare de plată dacă cei ca mine nu-şi plătesc, de aici, de pe lumea cealaltă, taxele şi impozitele?

  Totodată, mă bucur că, din când în când, statul, prin reprezentanţii săi , îşi mai aminteşte de mine. Astfel, probabil că am fost şi pe listele cu alegători şi am votat la alegerile locale şi generale din 2004( sper că am votat cu cei pe care-i simpatizam, că nu-mi mai amintesc, m-a lăsat memoria de multişor), aşa că de ce n-aş putea plăti şi dările către stat, fără a cere nimic în schimb de la dumneavoastră(poate puţină curăţenie pe aleile cimitirului).

  Mi se pare rezonabilă penalizarea de 9 lei grei, având în vedere că din 1968 nu am reuşit să trec pe la caseriile primăriei( oare Emil Dandea mai trăieşte?). Dar impozitul de 58 lei grei mi se pare cam mare pentru un teren de doar 4 metri pătraţi, cât ocup actualmente( şi asta în indiviziune forţată cu soţul), şi ţinând cont că nu mai am venituri de nici un fel.

  Din motive obiective, nu voi putea veni personal să-mi achit aceste datorii nici de data asta( şi nici dumneavoastră nu cred că doriţi lucrul acesta), dar voi trimite pe cineva mai în formă să rezolve problema.

  În final rămân( ţeapănă) cu speranţa că şi la anul mă veţi înştiinţa cu aceeaşi promptitudine ce vă caracterizează.

 

                                                                        A dumneavoastră, pe veci

                                                                                Oltean Susana

 

PS. De moarte şi de fisc nu scapă nimeni!  ( cu moartea am rezolvat deja)

Lasă un răspuns

Categorii

